Trening i sal

Våre treninger


X

Denne timen er for de som ønsker å virkelig presse seg!
Vi på SPENST Brygga har laget et program for deg som vil ha enda mer utfordringer i sal, OG for de som trener mye i studio.
Timen er bygd opp på følgende måte:
Mobilitet øvelser, for å gjøre kroppen mer smidig og minske sjansene for skader
Kroppsvekt øvelser, for å bygge opp den relative stryken, balanse og koordinasjon.
Kettlebell/Vekter, dette ofte i ett megasett, som er 3 eller flere øvelser i en kombinasjon. Dette gjør vi for å bygge styrke, men også for å få en god fatburn.
Avslapning/Tøying. Hverdagen kan være travel og det er viktig å la kroppen hente seg inn etter en intens treningsøkt.

Meningen med denne timen er å kunne gi et mer variert tilbud til de som trener mye og har høy mestring i andre tyngre timer på SPENST.
Målet for denne timen er at du som kunde skal kunne bruke denne timen til å nå dine personlige mål, om det er bedre mobilitet, styrke eller utholdende styrke.
Dette er en krevende time og er ikke for nybegynnere!

 

Shape 30

Styrketrening ved bruk strikker, hantler og egen kroppsvekt. Fokus på store funksjonelle bevegelser det vi jobber i alle plan.

TEEN TRAINING

Teen Training er en gruppetime som er tilpasset ungdom i alderen 12-18 år. Timen er organisert som stasjonstrening, hvor vi jobber med både styrke- og kondisjonsøvelser. Øvelsene er enkle, og deltakerne bruker stort sett sin egen kroppsvekt som belastning, eventuelt bruker vi strikk eller manualer/stang med lette vekter. Deltakerene vil få både enkle/mer avanserte alternativer, slik at treningen kan tilpasses deres nivå. Med maksimalt 14 deltakere på timen, har instruktøren god oversikt over deltakerne og kan korrigere teknikk underveis. Timen inkluderer felles oppvarming, samt uttøying etter stasjonsøkten.

Denne timen er Gratis for medlemmer og koster 100,- pr gang for ikke medlemmer.

STEP PULS

Dette er en enkel og effektiv 30 min step time. Måler er og få opp pulsen og ha det gøy.

Core

Fokus på kjernemusklatur. Her blir det brukt matte, strikk, vektskiver.

COREPULS

30 min. med fokus på kondisjon, styrke og balansetrening. Treningen gjøres på et brett som kan vippe og rotere slik at alle bevegelser utfordrer balanse og stabilitet. Timen har middels intensitet.

CORE ENERGI

Vi inkluderer treningsverktøyet COREBAR både i stående og liggende øvelser, og jobber med kondisjon, styrke og balansetrening for hele kroppen med fokus på kjernemuskulatur.

Dette er en mer moderat utgave enn Corebar HIT, men fortsatt en tøff intervalltrening. De største forskjellene fra HIT er innledende teknikktrening, kortere treningstid, og enklere koordinasjon i form av færre øvelser innenfor hver låt.

CXWORKS

En kort, intens trening som utfordrer deg til å forbedre treningsnivået ditt og styrker og definerer kroppen din.

CXWORX fokuserer på musklene i kjernen (mage og rygg) og de musklene som binder sammen over- og underkroppen.

Bevegelsene er perfekte for å styrke mage og også rumpa, samtidig som kroppen blir sterkere og på den måten forebygger skader.

Fatburn

En tøff intervalltime der vi veksler mellom enkel kondisjonstrening på stepkasser, og styrketrening med stang og frivekter.

Løpegruppe

Vi løper forskjellige inntervaller på møllene. Du bestemmer selv hastigheten du ønsker og løpe på

Bodypump

Dette er en styrketime i sal hvor vi er igjenom over 1000 repetisjoner på hele timen. Her trener du hele kroppen.

Treningsbenefit

- Forbrenner inntil 600 kcal pr treningsøkt

- øker styrken din

- Forbedrer din almen helse

- Styrker skjellet ( motvirker benskjørhet )

- Gir en følelse av og ha prestrert noe bra

STYRKE

Styrketrening med vektstang og frie vekter til fengende musikk. Sang for sang jobber man seg gjennom hver muskelgruppe. Her får du trent hele kroppen!

BOOTCAMP

Effektiv time organisert som stasjonstrening.

Vi tar i bruk Kettlebells, bokseutstyr, corebrett og styrkeutstyr. Timen for deg som vil jobbe supereffektivt, liker å bli pushet, men samtidig ha en energisk og morsom treningsøkt!

GRIT STRENGTH

Dette er en høyintensiv inntervall trening med styrke som fokus. Her jobber vi med vektstang og vektskive.

Trenings benefit

Øker muskelstyrke, forbrenner fett opptil flere timer etter avsluttet trening. Stimulerer vektshormon som er med på å stimulere muskelmasse, og redusere fett.

PILATES

Kvalitativ styrketrening med stabilitet og kroppskontroll som mål.

Pilates handler om å bygge den indre støttemuskulaturen grundig opp fra bunnen av, slik at vi kan bære kroppen vår på en korrekt måte.

Treningen utføres med rolige og skånsomme, men effektive øvelser. Pilates er en frisk trening som gir resultater på en rask og effektiv måte.

YOGA

Yoga blander 5000 år gammel tradisjon med moderne vestlige treningsprinsipper.

Yoga er trening for kropp og sjel, med positiv effekt på bevegelighet, styrke, pust, konsentrasjon og kroppsbevissthet.

STEP

Time med spennende trinn og kombinasjoner som utfordrer både kondisjonen og koordinasjonen.

Strong Curves

en ekslusiv gruppetime med kun 10 deltagere med hovedfokus på rumpe, lår og mage. Rumpa er vår sterkeste muskel, og en veltrent og sterk rumpe gir mange fordeler. Denne er lagt opp som en sirkeltreningstime med 10 øvelser hvor vi hele tiden jobber med forskjellige deler av rumpa, lår og magen for optimal styrke og forming av kroppen.Med passende musikk og effektive øvelser er dette en time du virkelig vil merke har effekt.

Fit´n fun

er en gruppetime som passer for alle. Her trener vi gjennom hele kroppen på hver time med varierte og spennende øvelser. Vi jobber 1 minutt pr stasjon med 30 sekunder pause fordelt over 3 runder. Timen lar deg jobbe med både styrke, mobilitet, spenst og kondisjon. Øvelsene kan tilpasses selv om du har skader som må tas hensyn til siden timen holdes av en personlig trener. Med fengende musikk er dette en time du går smilende ut av.


Spenst Brygga, Fredrikstad
Dampskipsbrygga 12-14
1607 Fredrikstad
Tlf. 48317400
E-post morgan@spenst.no.

Levert av Spectra AS - Powered by Webon