Timeplaner

Velg en timeplan:

ikon sal

» Høst 17


» Gå til timeplan og online booking


ikon sykkel

» Høst 17


» Gå til timeplan og online booking



Sal: Nivåer og farger:

Gule timer:
Disse timene passer for alle, spesielt for deg som ikke har trent mye.
Blå timer:
Intensitet og treningseffekt er stikkordene. Blå timer i sal er enkle og harde, og innholder lite trinn. Disse timene passer for deg som har trent en stund.
Grønne timer:
Effektiv kondisjonstrening i sal med trinn og kombinasjoner. Grønne timer passer for alle som har trent litt aerobic eller step før.
Hvite timer:

Dette er trening for kropp og sjel. Avspenning, kroppskontroll og indre fokus.

Beskrivelse saltreninger

Shape 30


Styrketrening ved bruk strikker, hantler og egen kroppsvekt. Fokus på store funksjonelle bevegelser det vi jobber i alle plan.

 

CARDIO HIT

Dette er en time for deg som ønsker og trene kondisjon. Vi jobber med intervaller i sal og hvis du ønsker kan du også bruke puls da vi pulsstyrer disse inntervallene. Etter timen vil du kunne se hvor mye du har forbrendt i kcal. hvor høy din snitt puls har vært, hvor høyt du har værtt i puls, og allt dette får du rett inn på tlf din. Men husk du kan også være med på timen om du ikke ønsker og bruke puls :)

SYKKEL / LØP INTERVALL

På denne timen kan du selv bestemme om du ønsker og løpe eller sykkle og du vil få det samme utbytte av timen. 

Det er en instruktør som gaider deg igjenom pulskurver og hjelper deg til og pushe deg det lille ekstra. 

Core

Fokus på kjernemusklatur. Her blir det brukt matte, strikk, vektskiver.

 

 

CORE ENERGI

Vi inkluderer treningsverktøyet COREBAR både i stående og liggende øvelser, og jobber med kondisjon, styrke og balansetrening for hele kroppen med fokus på kjernemuskulatur.

Dette er en mer moderat utgave enn Corebar HIT, men fortsatt en tøff intervalltrening. De største forskjellene fra HIT er innledende teknikktrening, kortere treningstid, og enklere koordinasjon i form av færre øvelser innenfor hver låt.

 

 CXWORKS

En kort, intens trening som utfordrer deg til å forbedre treningsnivået ditt og styrker og definerer kroppen din.

CXWORX fokuserer på musklene i kjernen (mage og rygg) og de musklene som binder sammen over- og underkroppen.

Bevegelsene er perfekte for å styrke mage og også rumpa, samtidig som kroppen blir sterkere og på den måten forebygger skader.

 

Fatburn

En tøff intervalltime der vi veksler mellom enkel kondisjonstrening på stepkasser, og styrketrening med stang og frivekter.

Løpegruppe

Vi løper forskjellige inntervaller på møllene.  Du bestemmer selv hastigheten du ønsker og løpe på

 

Bodypump

Dette er en styrketime i sal hvor vi er igjenom over 1000 repetisjoner på hele timen. Her trener du hele kroppen.  

Treningsbenefit

- Forbrenner inntil 600 kcal pr treningsøkt

- øker styrken din

- Forbedrer din almen helse

- Styrker skjellet ( motvirker benskjørhet )

- Gir en følelse av og ha prestrert noe bra

 

STYRKE

Styrketrening med vektstang og frie vekter til fengende musikk. Sang for sang jobber man seg gjennom hver muskelgruppe. Her får du trent hele kroppen!

 

BOOTCAMP

Effektiv time organisert som stasjonstrening.

Vi tar i bruk Kettlebells, bokseutstyr, corebrett og styrkeutstyr. Timen for deg som vil jobbe supereffektivt, liker å bli pushet, men samtidig ha en energisk og morsom treningsøkt! 

 

  

GRIT STRENGTH

Dette er en høyintensiv inntervall trening med styrke som fokus.  Her jobber vi med vektstang og vektskive. 

Trenings benefit

Øker muskelstyrke, forbrenner fett opptil flere timer etter avsluttet trening. Stimulerer vektshormon som er med på å stimulere muskelmasse, og redusere fett.

 

YOGA

Yoga blander 5000 år gammel tradisjon med moderne vestlige treningsprinsipper.

Yoga er trening for kropp og sjel, med positiv effekt på bevegelighet, styrke, pust, konsentrasjon og kroppsbevissthet.

 

STEP

Time med spennende trinn og kombinasjoner som utfordrer både kondisjonen og koordinasjonen.

 

Strong Curves

en ekslusiv gruppetime med kun 10 deltagere med hovedfokus på rumpe, lår og mage. Rumpa er vår sterkeste muskel, og en veltrent og sterk rumpe gir mange fordeler. Denne er lagt opp som en sirkeltreningstime med 10 øvelser hvor vi hele tiden jobber med forskjellige deler av rumpa, lår og magen for optimal styrke og forming av kroppen.Med passende musikk og effektive øvelser er dette en time du virkelig vil merke har effekt.

 

Fit'n fun

er en gruppetime som passer for alle. Her trener vi gjennom hele kroppen på hver time med varierte og spennende øvelser. Vi jobber 1 minutt pr stasjon med 30 sekunder pause fordelt over 3 runder. Timen lar deg jobbe med både styrke, mobilitet, spenst og kondisjon. Øvelsene kan tilpasses selv om du har skader som må tas hensyn til siden timen holdes av en personlig trener. Med fengende musikk er dette en time du går smilende ut av.

Activio

Beskrivelse Activio:

Activio er et pulsbeltesystem, der du kan låne et pulsbelte av oss som du har på deg under sykkeltimen. Du vil da se din pulsklokke på storskjerm. På klokken har du oversikt over puls i prosent, slag pr. min. og soner vi jobber i. Klokkene er nummerert, og det er kun du selv som vet hvilket nummer du har. Siden våre timer styres mye etter intensitet, er et pulsbelte et viktig redskap under timene. Dette gjør det lettere for deg som syklist å vite hvor du ligger intensitetsmessig. Med pulsbelte er det lettere å styre intensiteten riktig og dermed få en mer effektiv treningsøkt. Spesielt på våre mørkeblå sykkeltimer er pulsklokken et veldig viktig hjelpemiddel, for å hele tiden vite hvor du er og hvor du skal med pulsen. Vi anbefaler derfor alle å bruke pulsklokker på disse timene spesielt. Det kjøres ellers ikke Acitvio på alle timer, og timer som styres med activio er merket med A på timeplanen.



Sykkel: Nivåer og farger:

Røde timer:

Røde timer er betegnelsen for  inntervall trening

Gule timer:
Passer for alle, også deg som ikke har trent mye. Sykkel 1 varer i 45 mimutter
Beskrivelse sykkelprogram

Sykkel Timebeskrivelser:

Sykkel langkjøring 90: En av Spenst sine tøffeste sykkeltimer! Kjøres etter kontinuitetsprinsippet.

Sykkel 45, Sykkel Intervall 45 og 55  er Kondisjonstrening på sykkel med 2 pulstopper. En av Spenst sine tøffeste sykkeltimer! Kjøres etter intervallprinsippet.

Sykkel 55: Moderat til høy intensitet, for de som har trent en stund og er i god form.


 
Stikk innom, vi hjelper deg i gang!

Spenst Brygga, Fredrikstad
Dampskipsbrygga 12-14
1607 Fredrikstad
Tlf. 48317400
E-post morgan@spenst.no.

Levert av Spectra AS - Powered by Webon